Od danas su građanima Republike Srbije dostupni lični podaci iz 20 evidencija na portalu eUprava, što je još jedan korak ka digitalizaciji državne uprave sa ciljem da se smanje redovi pred šalterima i ubrzaju birokratske procedure.
Kancelarija za IT i eUpravu Vlade Republike Srbije saopštila je danas da građani mogu da pogledaju i provere svoje podatke, kao i da prijave nadležnim institucijama ukoliko ti podaci nisu tačni. Na raspolaganju su i lični podaci iz matičnih knjiga rođenih i venčanih, podaci o ličnoj karti, pasošu, prebivalištu, državljanstvu, boravištu, privremenom boravištu u inostranstvu, biračkom mestu, vozačkoj dozvoli, registraciji vozila, oružju u legalnom posedu.
Takođe, dostupni su podaci iz Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, Nacionalne službe za zapošljavanje, Republičkog geodetskog zavoda, PIO fonda, Poreske uprave i lokalnih poreskih administracija.
Registrovani korisnici koji se prijavljuju na portal eUprava, uz korišćenje kvalifikovanog elektronskog sertifikata, mogu da pristupe podacima iz svih 20 elektronskih evidencija i registara. Korisnicima koji se prijavljuju sa dvofaktorskom autentikacijom dostupan je veći broj evidencija, dok korisnicima koji se prijavljuju korisničkim imenom i lozinkom dostupna je samo jedna evidencija.
Ova funkcionalnost portala eUprava pomaže daljem razvoju eUprave u Srbiji i naročito implementaciji Centralnog registra stanovništva, jer su građani u prilici da lako provere tačnost i kompletnost svojih podataka i da se po potrebi obrate nadležnoj instituciji kako bi se oni ažurirali.