Dugo najavljivano asfaltiranje ulica na teritoriji opštine Srbobran u punom je jeku, u Turiji su radovi već odmakli, a mi smo posetili ulicu Svetozara Markovića gde se danas radi.
Radove su obišli predsednik Opštine Srbobran, Radivoj Debeljački, predsednica SO Srbobran, Milena Alargić, član Opštinskog veća, dr Ilija Gazepov, kao i predstavnici MZ Turija, predsednik Miloš Jovanović, i član Saveta Milan Srdanović. Pri obilasku razgovarali su sa šefom gradilišta, a zatim je Radivoj Debeljački izneo nekoliko podataka o projektu koji je u toku.
“Pored radova na rekonstrukciji ulica u Turiji radićemo i u Nadalju. Ukupan iznos sredstava, koja su predviđena projektom, je 145 miliona dinara. Reč je o javno-privatnom partnerstvu, kojim je predviđeno da se na 29 lokacija u ova dva mesta izvode radovi. U Turiji se radi 8 ulica i 2 parkinga, dok su ostale lokacije u Nadalju. Pored rekonstrukcije ulica u Nadalju, imaćemo i izgradnju novih, na mestima gde postoje kuće, ali nikada nije izgrađen kolovoz. Uz to, važno je napomenuti, da se pored kolovoza radi i na uređenju bankina.
Ovim javno-privatnim partnerstvom predviđeno je i održavanje ulica u sva 3 naseljena mesta opštine na period od 10 godina. Za te namene izdvajaće se maksimalno 10 miliona dinara godišnje, čime rešavamo pitanje svih mogućih oštećenja koja će se pojaviti u budućnosti, dok za novi kolovoz izvođač radova daje garanciju, pri čemu je dužan da o svom trošku pokrije eventualna oštećenja”, rekao je Radivoj Debeljački. On je dodao da Opština ne bi mogla sama da uđe u ovaj posao i da je zato potpisano partnerstvo na duži vremenski period, što odgovara obema stranama, a nada se, da će najviše odgovarati građanima.
Kako je već rečeno, neće se raditi rekonstrukcija svih ulica u opštini, već samo one čije je stanje takvo da ih ne vredi popravljati. Iako nije bilo predviđeno da se sad radi rekonstrukcija ulica u Srbobranu, već samo održavanje, jer se očekuje dobijanje sredstava za kanalizacionu mrežu, lokalna samouprava je ipak ušla u radove u ulicama gde je stanje kolovoza bilo u najgorem stanju.
(Uporedo traju i pripremni radovi u Nadalju)
Debeljački kaže da su sve ulice u kojima se mora raditi rekonstrukcija zabeležene, ali da nema smisla da se sve rade sad, a zatim da se asfalt iseca kada dođe na red postavljanje kanalizacionih cevi. Planirano je da se ova dva posla rade jedan za drugim, prvo kanalizaciona mreža a zatim put.