Kako je danas ponovio predsednik Opštine Radivoj Debeljački, pri obilasku srbobranskog atara, nastavlja se sa ulaganjem u poljoprivredu na lokalnom nivou, a trenutno je u fokusu uređivanje atarskih puteva kako bi poljoprivredne mašine sa lakoćom mogle da dođu do njiva.
Debeljački je sa svojim saradnicima, predstavnicima Saveta Mesnih zajednica, obišao neke od lokacija koje su u prethodnom periodu završene, ali i jednu na kojoj su radovi tek započeti. Putevi koji su rađeni i koji su u planu da se urade izabrani su nakon razgovora sa samim poljoprivrednim proizvođačima, a neki su se pravci i sami nametnuli svojom frekventnošću.
“U toku prethodne i u novoj budžetskoj godini opredelili smo 40 miliona dinara, što će biti dovoljno da se uradi nekih 30 kilometara atarskih puteva, a biće uređeni onako kako smo to i u prethodnom periodu radili, odnosno biće nasuti struganim asfaltom. Taj materijal se pokazao kao jako dobro rešenje jer te puteve sad ne koriste samo poljoprivrednici, već i oni koji u našem ataru imaju vikendice, salaše i neke druge nekretnine. Prilaz tim objektima je bio jako težak putničkim vozilima, pogotovo kad su putevi vlažni. Nastavićemo naravno i u narednom periodu da se bavimo poljoprivrednicima i njihovim zahtevima, da razgovaramo sa ljudima i iznalazimo rešenja. Mislim da je takav odnos prema poslu na korist svih građana opštine Srbobran”, rekao je predsednik Debeljački obilazeći nadaljski atar, na putu koji vodi ka vikend zoni kod kanala DTD.
On je najavio da će se po ovom pitanju jednako raditi u sva tri naseljena mesta opštine, razgovori su obavljeni, utvrđeno je koji su najvažnij pravci za nasipanje i kreće se sa realizacijom. Jedan takav put počeo je da se uređuje u delu atara prema Bečeju u dužini od 15 kilometara koji povezuje Segedinac i Subotički put u nivou salaša familije Belić. Radi se na ravnanju zemljanog puta kako bi zatim kamioni mogli da počnu nasipanje istog sa grebanim asfaltom.
“Važno je da napomenem, juče smo započeli radove na jako frekventnom atarskom putu, spaja delove atara prema Subotici i Bečeju, i kao takav je od strane naših poljoprivrednika označen kao vrlo značajan. Jako nam je važno da poljoprivrednici osete podršku sa naše strane, jer je to grana privrede koja je dominantna u našoj lokalnoj zajednici. U komunikaciji sa njima u velikoj meri nam pomažu Mesne zajednice u sva tri naseljena mesta, kako bi se uvažili interesi i zahtevi naših poljoprivrednih proizvođača. Takođe, važno nam je i da ulažemo u vikend zone, jer smatramo da Srbobran ima dobru perspektivu za razvoj tog vida turizma u budućnosti. Vikendice koje dobiju ovakav put automatski dobijaju na vrednosti i postaju zanimljive za posetioce, ali i za one koji bi gradili nove”, dodao je Debeljački.
Na sve pomenuto nadovezao se predsednik Saveta MZ Turija, Miloš Jovanović, pominjući akciju koju su ratari ovog mesta samoinicijativno pokrenuli. “Posle pomenute najduže deonice u Srbobranu, sledeća je u Turiji, put koji vodi ka Sirigu. Turinci su se juče sami organizovali i ravnali svojim mašinama ovaj put, uz nekoliko priključnih puteva, što je za svaku pohvalu i govori o jedinstvu lokalnih ljudi. Ova deonica je u planu da bude nasipana grebanim asfaltom, nakon čega će lokalni poljoprivrednici, ali i svi drugi naši građani, dobiti kvalitetniju saobraćajnicu i kraću vezu sa Novim Sadom”, saopštava Jovanović.
Naši sagovornici svesni su da bi asfaltiranje nekih od ovih puteva bilo najbolje rešenje, ali takođe znaju da to nije realno za očekivati da se uradi, bar ne za sad. Način koji se trenutno primenjuje za manje novca donosi više kilometara puta, što pokriva potrebe najpre poljoprivrednika, a zatim i svih drugih korisnika ovih puteva.