Milosav Pavlović predstavio je u Nadalju svoje ikone. Sledi izložba i u Srbobranu.

05. jul 2021.

Mesto: Nadalj, Srbobran, Turija

Kategorija: Crkva, Kultura

Nadalj se uveliko priprema za proslavu seoske slave, dan rođenja Jovana Krstitelja, koja se obeležava 7. jula, ali već prvog dana u ovom mesecu počela su da se organizuju kulturna dešavanja koja najavljuju dolazak praznika. Jedno od njih smo i sami posetili, a reč je o izložbi slika ikonopisca Milosava Pavlovića.

Izložba je priređena u sali Svetosavskog doma, u porti pravoslavnog hrama u Nadalju, 4. jula, gde je predstavljeno dvadesetak oslikanih ikona koje su inspirisane likom Bogorodice. Milosav Pavlović našao se u Nadalju po prvi put baš povodom održavanja izložbe, za koju tvrdi da nikada pre nije predstavljena u ovakvom formatu.

“Ovo je moja 21. samostalna izložba za koju mi je drago što je održana u mestu gde nikada pre nisam izlagao, jer to znači da moje ikone imaju potpuno novu publiku. Drago mi je što je iz Crkvene opštine Nadalj stigao ljubazni poziv da izlažem, što sam sa zadovoljstvom prihvatio. Takođe mi je zadovoljstvo što sam sa svojim slikama postao deo ovako lepe manifestacije. Ideja o saradnji došla je iz Doma kulture u Srbobranu, gde imam dobre i drage prijatelje.

Moje umetničko stvaralaštvo nije isključivo vezano za ikonopis, ali su ikone ipak u velikoj meri zastupljene u mom radu. Lik Bogorodice mi je najčešća inspiracija i stoga je pretežno ona predstavljena na mojim radovima. Koristim kombinovanu tehniku sa pozlatom koja je česta u svetu pravoslavlja, iako svaki stvaralac donosi nešto svoje u radu ipak postoje kanonska pravila koja se moraju poštovati. Ja lično težim visokoj renesansi Paleologa, ali postoje određeni otkloni koji se ne mogu izbeći jer ne živimo mi jednakim životom kao slikari iz vremena Vizantije”, pojasnio nam je svoje stvaralaštvo gospodin Pavlović.

Kako je ova izložba organizovana u okviru crkvene opštine Nadalj, sagovornik nam je bio i paroh nadaljski, sveštenik Srđan Janković, koji nam je otkrio koja su to sve dešavanja bila deo ovogodišnjih Svetojovanovskih dana. “Svetojovanovske dane započeli smo, naravno uz blagoslov Njegovog Visokopreosveštenstva Episkopa bačkog, 1. jula otvaranjem izložbe đaka pravoslavnog katihizisa, potom smo nastavili 3. jula uz veče duhovne muzike gde je nastupao hor ‘Sveti Georgije’ iz Bečeja i KUD ‘Ivanjsko cveće’ iz Nadalja, a 4. jula nastavili smo izložbom akademskog slikara Milosava Pavlovića iz Vrbasa. U ponedeljak 5. jula nastavljamo uz predavanje koje će održati rektor Karlovačke bogoslovije, Jovan Milanović, na temu ‘Sveti Jovan prorok preteča i krstitelj blagodati’.

Pozivam sve verne ljude da se odazovu pozivu koji upućujem, prvo da učestvuju u duhovskim svečanostima, a zatim i u svečanosti proslave naše seoske slave. 6. jula u 17.00 časova mogu doći na svečano praznično bdenije, 7. jula u 9.00 časova na svetu liturgiju, a kasnije u 18.00 časova i na večernje bogosluženje i rezanje slavskog kolača. Bilo bi lepo da duhovnu radost podelimo zajedno u što većem broju u ovim svečarskim danima”, uputio je poziv vernicima sveštenik Srđan Janković.

U okviru “Petrovdanskih svečanosti” slična izložba će biti održana i u Srbobranu, odnosno u Galeriji Domu kulture, 9. jula sa početkom u 19.00 časova, gde će ikonopisac Milosav Pavlović doći sa nekim već viđenim ikonama, ali i sa nekima koje nije predstavio u Nadalju. Iz Doma kulture upućuju poziv Srbobrancima da dođu na svečano otvaranje izložbe i uvere se u neosporan kvalitet ikonopisa vrbaškog slikara.

Milosav M. Pavlović je rođen 1954. godine u Vrbasu, školovanje započinje u okolini Trstenika, gde se u manastirima Ljubostinja i Lazarica susreće sa hrišćanskom kulturnom baštinom Srbije. Odrastajući otkriva u sebi slikarski dar. Životni put ga odvodi u sferu prirodnih nauka, ali paralelno radi na usavršavanju slikanja ikona. Studijska putovanja po manastirima i crkvama koristi za bogaćenje svoga likovnog opusa. Slikajući ikone postiže jedinstvo duhovnosti, slikarstva, estetike i prepoznatljivosti.

Pored pomenutih samostalnih izložbi učestvovao je u preko osamdeset kolektivnih izložbi, aktivni je učesnik na preko pedeset likovnih kolonija i saborovanja, a dobitmok je i nekoliko nagrada:

• 2004. godine dobija Prvu nagradu Prolećnog likovnog salona u Vrbasu,
  • 2006. godine dobija Prvu nagradu za slikarstvo Zavoda za kulturu Vojvodine,
  • 2014. godine dobija Specijalnu nagradu za slikarstvo Prolećnog likovnog salona u Vrbasu.