Opština Srbobran nastavlja da ulaže u putnu infrastrukturu na lokalnom nivou, pored najavljene rekonstrukcije ulica u opštini lepa vest je da će se u ovoj godini značajna sredstva uložiti i u atarske puteve, kao i u prilazne saobraćajnice u industrijskoj zoni.
Za jednu poljoprivrednu sredinu uvek je važna tema obim javnih ulaganja koja će doprineti ovoj grani privrede, gde između ostalog spada i kvalitet atarskih puteva, za koje znamo da su često u vrlo lošem stanju jer se radi o uglavnom utabanoj zemlji. Lokalna samouprava je za ovu godinu opredelila značajna finansijska sredstva koja treba da doprinesu dodatnom poboljšanju puteva u ataru, što sigurno treba da raduje naše zemljoradnike.
Nedavno je zaključena Javna nabavka, i pre par dana je sklopljen ugovor sa izvođačem radova koji je bio najpovoljniji, a čija će obaveza biti rad na atarskim putevima u kapacitetu koji je naveden u ugovoru. Najpozvaniji da pruži odgovore na ovu temu jeste direktor JKP “Graditelj”, Miloš Jovanović, pošto je Javnu nabavku sprovelo preduzeće koje vodi. “Očekujemo da će vrlo brzo moći da se počne sa realizacijom ugovora, odnosno da se uđe u radove na uređenju atarskih puteva. Planirano je da se uradi nepunih 14 kilometara atarskih puteva, što je po obimu vrlo značajno i mislim da se na ovaj način nikad do sad nije radilo na atarskim putevima. Radiće se prvo na nivelaciji puta, nasipaće se gde je to potrebno da bi put bio ravan, a zatim će se praviti gazeći sloj od struganog asfalta, jer se u prethodnom periodu taj materijal pokazao kao vrlo dobar, a prilično jeftin. Radi se baš domaćinski, sa namerom da se našim poljoprivrednicima maksimalno olakša prilaz njivama”, objasnio je Jovanović.
Na temu atarskih puteva dopunu nam je dao predsednik opštine Srbobran, Radivoj Debeljački, koji kaže da će se u ove namene i dodatno ulagati jer je u budžetu ostavljeno još prostora. “Pomenuta Javna nabavka koja se tiče atarskih puteva, za planiranih 14 kilometara ima vrednost od 15 milona dinara, ali tu se naša ulaganja ne završavaju. Planiramo dodatna ulaganja koja će dostići vrednost od 30 milona dinara do kraja godine. Postoji u našoj opštini mnogo voćnjaka, vinograda, vikendica i drugih objekata koji su našim građanima važni i kojima često ne mogu da se priđu nakon obilnih kiša, zbog blata i bara. Preko mesnih zajednica smo otvorili komunikaciju sa građanim u Srbobranu, Turiji i Nadalju, kako bi smo saznali koji su to delovi atara u kojima je potrebno da se urade kvalitetniji atarski putevi. Krenućemo od vikend zone u Nadalju, kojoj će se uraditi pristupna saobraćajnica sa grebanim asfaltom, kojom će se vikend naselje na obali kanala povezati sa putem Turija-Nadalj. Taj put ne koriste samo oni koji imaju vikendice, već i oni koji u tom delu atara imaju svoje obradive parcele, ali i mngi pecaroši koji dolaze u Nadalj, jer je taj deo kanala poznato mesto ljubitelja ribolova i van naše opštine.
Potom nastavljamo rad u Srbobranu, odredili smo lokacije koje imaju mogućnosti za razvoj seoskog turizma, jer postoje vikendice, vinogradi i voćnjaci, tako da ćemo tu i uređivati atarske puteve, a zatim sledi ono što će biti najveći poduhvat u okviru ovog projekta, a to je povezivanje bečejske strane atara sa Segedincem. Reč je o lokaciji ‘drugi beton’, Srbobranci to znaju, to je atarski put koji se nalazi sa bečejske strane i za njegovo povezivanje biće potrebno izgraditi saobraćajnicu od grebanog asfalta u dužini od nekih 7-8 kilometara. Slažem se sa Milošem da je ovogodišnje ulaganje u atarske puteve veće nego pre, u pitanju je ozbiljan i velik poduhvat koji će, nadam se, učiniti da naši poljoprivrednici budu zadovoljni jer će oni od toga imati najveći benefit”, otkrio nam je Debeljački, koji nastavak ulaganju u atarske puteve najavljuje i za sledeću godini, što će se činiti uz konsultacije sa građanima.
Ulaganje u puteve na nivou opštine nastavlja se i u industrijskoj zoni ka Turiji, tačnije uz nekadašnju fabriku za preradu voća i povrća. Potpisan je ugovor koji dozvoljava početak realizacije projekta na takozvanoj ulici četiri. Ovaj projekat je finansiralo Ministarstvo privrede, deo je već urađen, izgrađena je osnova puta i već je u upotrebi jer vodi do mesta na kom kompanija Reahem instalira novi prečistač otpadnih voda.
“Osim toga, taj put će koristiti i potencijalni investitori u industrijskoj zoni, jer opština Srbobran na tom delu ima 10 hektara slobodne zemlje, koja je pogodna za izgradnju novih industrijskih pogona. Ukupna vrednost investicije je oko 25 miliona dinara, a obaveza opštine Srbobran je da pokrije iznos PDV-a. Veoma smo zadovoljni što smo kroz ovaj vid finansiranja uspeli da zatvorimo finansijsku konstrukciju i da završimo taj put do kraja, što će stvarno pomoći ne samo postojećoj privredi u industrijskoj zoni nego i svim budućim investitorima”, izrazio je svoje zadovoljstvo predsednik opštine Srbobran.
U razgovoru o putevima u lokalnoj zajednici, nismo mogli a da se ne dotaknemo teme brze saobraćajnice koja treba da poveže Sombor i Kikindu preko Srbobrana. Iako je ovo projekat koji realizuju više instance vlasti a ne lokalna samouprava, neupitno je da će on mnogo uticati na sam Srbobran. Ne samo što će doneti mnoge benefite, kao što je izmeštanje teretnog saobraćaja iz naseljenog mesta i bolja povezanost sa oba pomenuta grada, svim usputnim mestima i na posletku sa Mađarskom i Rumunijom, već se postavlja pitanje kako će odabrana ruta uticati na lokalnu poljoprivredu i dnevnu rutinu građana koji u severnom delu opštinskog atara imaju parcele.
“Do sad su nam bile ponuđene određene trase puta kroz naš deo katastarske opštine, i mi smo se odlučili za treću, onu koja zadovoljava najveći broj zahteva naših sugrađana. Napominjem da to još nije definitivno, i svakako kad budemo imali rešenje koje će biti predloženo kao trasa saobraćajnice, ona će biti stavljena na uvid svim našim građanima. Svi koji žele moći će da daju svoj komentar na tu trasu, i da se ukoliko je došlo do nekog propusta, do nepredviđenog problema, da se uradi korekcija. Za nekih mesec dana dobićemo detaljnu rutu kroz sve opštine, i tad ćemo tačno znati kroz koje će sve parcele prolaziti put. U kreiranju rute najpovoljnije za nas nailazili smo na brojne probleme. Naši grašani su ulagali u zalivne sisteme, postoje salaši i drugi objekti, privredni objekti, tako da je jako teško sve uklopiti. Ono što naši građani moraju da znaju jeste da neće svi moći da budu zadovoljni krajnjim rešenjem trase. Ne može jedna brza saobraćajnica da pravi velike zavoje i da ima brojne krivine samo kako bi se postiglo da svi budu zadovoljni. To neće moći da se postigne i na to moramo biti spremni. Napraviće se najbolje moguće rešenje, koje će velikoj većini stanovnika naše opštine doneti određene pogodnosti, a da ne govorim o prednostima za druge gradove, Vojvodinu i zemlju u celini”, za kraj je rekao Radivoj Debeljački.