Na putnoj infrastrukturi se radi i još će se značajno ulagati

19. maj 2021.

Mesto: Nadalj, Srbobran, Turija

Kategorija: Lokalna samouprava

Predsednik opštine Srbobran, Radivoj Debeljački, imao je danas u svom kabinetu sastanak s direktorom Javnog komunalnog preduzeća “Graditelj”, Milošem Jovanovićem, na temu putne infrastrukture na teritoriji opštine, gde se govorilo o nedavno završenom projektu sanacije udarnih rupa, ali i nekim projektima čija realizacja treba da počne u ovoj godini, kao što je rekonstrukcija putne mreže u Turiji i Nadalju.

Debeljački je naglasio da je bilo jako važno završiti sa sanacijom udarnih rupa na svim putevima koji su u nadležnosti lokalne samouprave, prvenstveno jer to doprinosi bezbednosti naših građana koji ih koriste, ali istovremeno i sprečava njihovo dalje propadanje i širenje oštećenja. Posao Javne nabavke u ovom projektu sprovodilo je Javno komunalno preduzeće “Graditelj”, koje je imalo i nadzor nad radovima, uz naravno stručni nadzor koji je deo samog projekta.

“Imamo jako dobru saradnju sa JKP ‘Graditelj’, naš zajednički prioritetni cilj bio je da se saniraju najkritičnije tačke, da ljudi nemaju problem sa putnom infrastrukturom. Detaljna sanacija ulica je ono što smo na neki način obećali građanima, što jeste i dalje jedan od naših prioriteta. Razlog zašto se to malo odlaže je što želimo da budemo racionalni. Opština je konkurisala za dobijanje sredstava za izgradnju kanalizacione mreže, prvenstveno se to odnosi na naselje Srbobran, i to je jedan od razloga zbog čega ne ulazimo sad u potpunu rekonstrukciju puteva u najvećem mestu opštine. Ne bi bilo u redu da sad asfaltiramo ulice u Srbobranu, a da ih zatim raskopavamo kako bi se postavila kanalizaciona mreža. 

Dugo najavljivano javno-privatno partnerstvo kreće sa realizacijom, u narednim danima ćemo raspisati Javnu nabavku koja će obuhvatiti rekonstrukciju, rehabilitaciju i sanaciju ulica u Turiji i Nadalju. Ovim projektom će biti obuhvaćeno 25-26 najkritičnijih ulica u ova dva naseljena mesta. Na taj način ćemo dobiti potpuno nove ulice, uz održavanje svih ulica na teritoriji cele opštine. Već na jesen, septembar ili oktobar, možemo očekivati da se u Turiji i Nadalju krene sa radovima. Očekujemo da radovi budu izvedeni vrlo kvalitetno, jer je ovo posao koji u Srbobranu nije rađen decenijama. Izvođač koji pobedi na Javnoj nabavci imaće razuman rok za otpočinjanje radova, kako bi se ispoštovale sve tenderske procedure i dokumentacija potreban je određeni vremenski period”, otkriva nam Debeljački, a zatim navodi da postoje i druge prednosti  javno-privatnog partnerstva.

Iako su sanirane udarne rupe, može se očekivati da će u okviru projekta javno-privatnog partnerstva i sva nova moguća oštećenja biti mnogo brže rešavana, jer više neće biti potrebe da se raspisuju nove nabavke i konkursi, već se postupa po nalogu lokalne komunalne inspekcije i JKP ‘Graditelj’. Na taj način više se neće dolaziti u situaciju dugog čekanja. Cilj javno privatnog partnerstva je između ostalog da se smanje birokratske procedure, da se naprave uštede, ali i da se pospeši bezbednost u saobraćaju i otklone mogućnosti da dođe do oštećenje vozila i povređivanje učesnika u saobraćaju.

“Ovom Javnom nabavkom obezbedićemo partnera koji će u narednih deset godina obavljati posao saniranja ulica i njihove rekonstrukcije, a ne da stalno iznova ulazimo u tenderske procedure i da uvek iznova pronalazimo izvođača radova. Ovim partnerstvom ćemo napraviti jednu jako dobru priču za celu opštinu i na taj način ćemo biti brži u saniranju ulica. Trenutno su sve tačke koje je komunalna inspekcija utvrdila sanirane, ali mi znamo da to nije dovoljno na nekim mestima, potrebno je da se uradi kompletna rekonstrukcija pošto neke ulice potiču iz vremena sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka. Nadamo se da ćemo dobiti zeleno svetlo za izgradnju kanalizacione mreže i da ćemo paralelno sa tim moći da radimo i rekonstrukciju ulica u kojima se postavi kanalizacija. Javno privatno partnerstvo je i tu vrlo dobro jer omogućava koordinaciju sa nekim drugim poslovima koji su u toku”, rekao je Debeljački posle sastanka.

Nešto više detalja o pomenutim projektima mogli smo čuti i od direktora Jovanovića: “Važno je napomenuti, kako ne bi došlo do zabune, mi smo u proteklom periodu radili održavanje puteva, nismo rekonstruisali ulice u ovoj nabavci, krpili smo udarne rupe u skoro svim ulicama na teritoriji opštine Srbobran. Samo na Segedincu smo imali 303 rupe, 3 ogromne i 300 malih rupa. Pokriven je ogroman broj pozicija, jako puno rupa je urađeno kako naši sugrađani ne bi upadali u njih, kako ne bi imali oštećenja na svojim vozilima, i naravno da ne bi došlo do nekih ozbiljnih povreda. Planira se da u nekom narednom periodu bude novih ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu, važno je napomenuti, na putevima za koje smo mi odgovorni, a to su lokalni putevi. Uporedo su rađeni i držani putevi, ali ipak građani to treba da razgraniče i znaju koje puteve radi opština Srbobran, održava ih i za njih odgovara. Mi naravno nadležnom organu prijavimo oštećenja i na državnim putevima u našoj opštini, ali nemamo mogućnost odlučivanja kad će se i šta raditi na njima. Smatram da ćemo uskoro, posle jako dugo vremena, imati kompletno rekonstruisan veliki deo ulica u opštini, što će obezbediti javno privatno partnerstvo. Stručni ljudi su bili, pregledali su stanje puteva, napravili elaborat u kom su označili prioritetne ulice, i njih smo sve uneli u tendersku dokumentaciju. Važno je napomenuti da u 21. veku mi u Nadalju imamo ulice koje nemaju asfalt, nikad nije ni postojao, postoje samo zemljani putevi. Sve takve ulici će biti izgrađene i obezbediće na taj način stanovnicima u njima novi kvalitet života” , jasan je bio Miloš Jovanović.

Saznali smo koje će sve ulice u Turiji i Nadalju biti rekonstruisane potpiuno, odnosno izgrađene od nule. U Turiji: Nikole Tesle (od Jovana Popovića do Vojvođanske), Svetog Save , Svetozara Markovića, Jovana Jovanovića Zmaja, parking ispred ulaza u školu, parking kod groblja, Dositeja Obradovića (od Svetog Save do Svetozara Markovića), Vojvođanska, Branka Radičevića, Svetozara Popnovaka i Petra Drapšina.

Ulice u Nadalju: Dr Lazara Rakića (od Svetog Save do Partizanske), Svetog Save (od Šumske do Dr Lazara Rakića), parking kod semafora u ulici Svetog Save, parking u Dr Lazara Rakića sa sevrene i južne strane, proširenje puta ispred crkve, Svetog Save (od Petra Drapšina ka atarskom putu), Dr Lazara Rakića (od Prvomajske do Mažićeve), Braće Pantić (od Braće Mažić do Omladinske), Šumska, Partizanska, Petra Drapšina i Prvomajska.

U svim ovim ulicama će se raditi kompletna rekonstrukcija, skidanje starog asfalta, popravljanje ili izgradnja temelja puta (zavisno od stanja), ravnanje, nivelacija i postavljanje novog gazećeg sloja asfalta. Na nove ulice dobija se garancija od 5 godina, nakon čega će biti potrebno samo održavanje istih, što treba da znači da smo na duži vremenski rok rešili problem loših puteva u opštini.

Ono što se logično nastavlja na temu asfaltiranja jeste iscrtavanje horizontalne i postavljanje nedostajuće vertikalne saobraćajne signalizacije, što je po rečima Miloša Jovanovića, došlo na red. “Čim nam vremenski uslovi dozvole krećemo u realizaciju. Potrudićemo se da naše ulice izgledaju onako kako treba. Svesni smo da je bilo nekih propusta, koje otklanjamo jedan po jedan i mislim da će se Srbobran ubrzo videti u svetlu kakvom zaslužuje. U prvom segmentu ćemo da uradimo pešačke prelaze, označićemo ležeće policajce, bele linije na putevima, postavićemo saobraćajne znakove tamo gde nedostaju, sve s ciljem da budu što bezbedniji uslovi za saobraćaj na našim putevima”, za kraj je rekao Jovanović.

Facebook Komentari