Novi put koji će biti direktna poprečna veza Bačke i Banata, kojom bi se od Sombora, preko Srbobrana stizalo do Kikinde za manje od jednog sata, projekat je sa čijom gradnjom će se krenuti na jesen ove godine, a rok za završetak radova je dve i po godine. Mi vam danas predstavljamo detaljnu trasu puta.
Ova brza saobraćajnica imaće po dve trake u oba smera, a početak će joj biti na carinskom prelazu Bački Breg, na granici sa Republikom Mađarskom. Saobraćajnica zatim vodi do grada Sombora gde tranzitnom rutom vodi ka Kljajićevu. Dalja maršuta ovog puta kreće se isključivo van naseljenih područija, ali vrlo blizu njih.
Put će proći tik uz Sivac, Crvenku, Vrbas i Srbobran sa severne strane naselja, uz izgradnju odgovarajućih saobraćajnica za pristup ovom koridoru. Deonica puta pored Vrbasa prolazi nedaleko od bolnice u Vinogradima i nastavlja dalje ka nedavno revitalizovanom putu Vrbas-Srbobran koji će postati sastavni deo nove saobraćajnice, uključujući i postojeći nadvožnjak na auto-putu E-75, koji svojom širinom već odgovara potrebama. Nešto pre samog Srbobrana, brza saobraćajnica će se pružati u levo, i proći će vrlo blizu naselja sa severne strane, sve do puta za Bečej (negde kod Zemljoradničke zadruge Srbobran), gde će postojećim putnim pravcem proći uz Radičević, a zatim sa iste južne strane obići Bečej i Novi Bečej. Sledeće mesto na trasi je Novo Miloševo, koje će novi put obići sa severne strane, dok će Kikindu obići sa južne, a dalje nastavlja ka Nakovu i granici sa Rumunijom.
Ovim su otklonjene sumnje oko toga kuda će put prolaziti, i opovrgnuta je pretpostavka da će takozvana trasa Prekog puta u srbobranskom ataru biti iskorišćena u ove svrhe. Sam Srbobran je najužnija opština u kojoj se gradi brza saobraćajnica i predstavlja značajnu tačku projekta, jer se u njoj sastaju zapadni i istočni kraci novog puta, sa postojećim auto-putem.
Ukupna dužina saobraćajnice biće 175 kilometara, a namera je projektanata da poveže što veći broj sela i opština u Bačkoj i Banatu, pri čemu treba značajno da se smanji opterećenje naseljenih mesta teretnim saobraćajem. Put se projektuje za kretanje vozila brzinom od 100 kilometara na sat, u četiri vozne trake širine od po 3,5 metara. Kako je ranije najavljeno, izgradnja saobraćajnice koštaće blizu 430 miliona eura, a u republičkom budžetu za ovu godinu je u te svrhe planisrano da se izdvoji 100 miliona.