Prihvaćen predlog nastave za predstojeću školsku godinu

11. avgust 2020.

Mesto: Nadalj, Srbobran, Turija

Kategorija: Škola

Na danas održanom sastanku Kriznog štaba Vlade Republike Srbije prihvaćen je predlog nastave za školsku 2020/21. godinu čiji je generalni plan razradio tim Ministarstva prosvete.

Škole će imati autonomiju da organizuje nastavnu u skladu sa preporukama ministarstva, same odlučuju o vremenu početka časova, i same organizuju smenski rad. U nekim školama je izvesno da će morati da se organizuje kombinovani model nastave usled velikog broja đaka i nedostatka prostora. Školski čas trajaće 30 minuta, a posebno težište je na najmlađima, od prvog do petog razreda, jer je škola potpuna novina u njihovom životu i očekuje se da će svi ići u školu. Odgovaranje će uvek biti u školi čak i za one koji časove prate onlajn. Nastava će se organizovati na način koji osigurava bezbednost i zdravlje učenika i zaposlenih u skladu sa preporukama nadležnih organa i institucija.

Prvi će u školu poći prvaci i petaci, već 31. avgusta, kako bi upoznali svoje učitelje i razredne starešine.

Za učenike od prvog od četvrtog razreda nastava se organizuje svakodnevno u školi kroz neposredan obrazovno-vaspitni rad:

  • ukoliko je broj učenika u odeljenju veći od 16, odeljenje se deli u dve grupe;
  • grupe dolaze u dva termina (na primer od 10.45 ili 11.15 časova u zavisnosti od dužine časa);
  • preporučuje se fleksibilan ili klizni raspored zvonjenja, čime bi se postiglo i različito vreme kada su učenici na odmoru i smanjuje se istovremeni boravak učenika u prostorijama predviđenim za komunikaciju (holovi, hodnici, toaleti i slično);
  • učenici jedne grupe imaju do 4 časa dnevno;
  • časovi traju po 30 (35) minuta, između termina u kojima grupe imaju časove planirana je pauza za čišćenje i dezinfekciju učionica u trajanju od 20 minuta;
  • ukoliko je broj učenika u odeljenju do 15, odeljenje se ne deli na grupe, već se nastava realizuje za sve učenike istovremeno u jednom terminu;
  • svi časovi obaveznih predmeta realizuju se neposredno u školi i to u učionici a ukoliko postoje uslovi i na otvorenom prostoru (u dvorištu) kada je god moguće, po utvrđenom rasporedu;
  • izborni predmeti i drugi oblici obrazovnog-vaspitnog rada realizuju se ili neposredno u školi ili putem nastave na daljinu u skladu sa prostornim i tehničkim mogućnostima škole;
  • u realizaciju pojedinih časova za učenike trećeg i četvrtog razreda uključeni su stručni saradnici i predmetni nastavnici ukoliko postoji potreba (likovna kultura, muzička kultura i fizičko i zdravstveno vaspitanje);

Učenici viših razreda će kroz obrazovno-vaspitni rad može da se organizuje kroz osnovni ili kroz kombinovani model. Škola vrši usklađivanje operativnih planova sa Posebnim programom i ima autonomiju da pripremi raspored časova za realizaciju neposrednog obrazovno-vaspitnog rada rukovodeći se dnevnim i nedeljnim brojem časova koji su za odgovarajuće razrede dati u modelima.

Osnovni model za učenike od petog do osmog razreda, u onim školama koje imaju prostornih i kadrovskih mogućnosti nastava se organizuje svakodnevno u školi kroz neposredan obrazovno-vaspitni rad na sledeći način:

  • ukoliko je broj učenika veći od 16 odeljenje se deli u dve grupe;
  • za svako odeljenje (grupe) određuje se učionica u kojoj se ostvaruju časovi nastave, po ugledu na razrednu nastavu;
  • grupe dolaze u dva definisana termina u istoj ili suprotnoj smeni u odnosu na učenike nižih razreda u zavisnosti od raspoloživih kadrovskih i prostornih resursa;
  • učenici jedne grupe imaju do pet časova dnevno;
  • časovi traju po 30 (35) minuta, između termina u kojima grupe imaju časove planirana je pauza za čišćenje i dezinfekciju učionica, u trajanju od 20 minuta;
  • ukoliko je broj učenika u odeljenju do 15, odeljenje se ne deli na grupe, već se nastava realizuje za sve učenike istovremeno u jednom terminu;
  • preporučuje se fleksibilan ili klizni raspored zvonjenja, čime bi se postiglo i različito vreme kada su učenici na odmoru i situacije u kojima je veći broj učenika istovremeno u zajedničkim prostorijama;
  • svi časovi obaveznih predmeta realizuju se neposredno u školi i to u učionici i na otvorenom prostoru (u dvorištu), kada je god moguće, po utvrđenom rasporedu;
  • izborni programi/predmeti i drugi oblici obrazovnog-vaspitnog rada realizuju se ili neposredno u školi ili putem nastave na daljinu u skladu sa prostornim i tehničkim mogućnostima škole;
  • u realizaciju pojedinih časova, ukoliko postoji potreba, uključeni su i stručni saradnici.

Kombinovani model će se primenjivati u školama gde nema mogućnosti da se organizuje nastava svakodnevno za sve razrede, a nastava se realizuje po modelu:

  • učenici viših razreda imaju organizovanu nastavu neposredno u školi ili putem nastave na daljinu;
  • učenici petog i šestog razreda, u skladu sa organizacijom rada škole, u toku jedne nedelje imaju neposredan obrazovno-vaspitni rad u školi ponedeljkom, sredom i petkom, dok učenici sedmog i osmog razreda imaju neposredan obrazovni rad utorkom i četvrtkom. Naredne nedelje razredi se rotiraju, tako da sedmi i osmi razred neposredan obrazovno-vaspitni rad imaju ponedeljkom, sredom i petkom, a peti i šesti razred utorkom i četvrtkom;
  • škola može grupisati po dva razreda i na drugi način u skladu sa brojem odeljenja po razredu i raspoloživim kadrovskim i prostornim resursima;
  • učenici drugih razreda u danima kada nemaju neposredan obrazovno-vaspitni rad u školi, imaju nastavu na daljinu, odnosno prate časove nastave koji se emituju putem Javnog medijskog servisa Srbije;
  • ukoliko je broj đaka veći od 16 odeljenje se deli u dve grupe;
  • učenici jedne grupe imaju do 5 časova dnevno;
  • za svako odeljenje (grupe) određuje se učionica u kojoj se ostvaruju časovi nastave, po ugledu na razrednu nastavu;
  • grupe dolaze u dva definisana termina u istoj ili suprotnoj smeni u odnosu na učenike prvog ciklusa, u zavisnosti od raspoloživih kadrovskih i prostornih resursa;

Nastava na daljinu (onlajn) prikazivaće se na kanalima RTS 2 i RTS 3 svakog radnog dana u skladu sa rasporedom, prema utvrđenoj satnici prikazivanja časova. Učenici petog razreda pratiće nastavu na kanalu RTS 2 sa početkom u 8.00 časova i rasporedom od tri časa dnevno. dok će se nastava za učenike (VI-VIII razreda) emitovati na kanalu RTS 3, sa početkom u 8.00 časova. Učenici od prvog do sedmog razreda imaće dnevno po tri časa, dok će učenici osmog razreda imati četiri časa. Nastava za učenike od prvog do četvrtog razreda, koja ne budu mogla da dolaze u školu, biće emitovana na multimedijskoj internet platformi RTS Planeta.

Ukoliko epidemiološka situacija bude uticala na promenu organizacije obrazovno-vaspitnog rada u školi, moguća je i promena satnice emitovanja časova, o čemu će učenici i roditelji, kao i škole biti blagovremeno obavešteni. U slučaju žarišta ili pogoršanja epidemiološke situacije obezbeđeno je da sva deca imaju onlajn nastavu.

Časovi nastave na Javnom medijskom servisu:

PRVI RAZRED – RTS 2

  • 8.00 – 8.30
  • 8.35 – 9.05
  • 9.10 – 9.40

DRUGI RAZRED RTS 3

  • 8.00 – 8.30
  • 8.35 – 9.05
  • 9.10 – 9.40

TREĆI RAZRED RTS 3

  • 9.45 – 10.15
  • 10.20 – 10.50
  • 10.55 – 11.25

ČETVRTI RAZRED RTS 3

  • 11.30 – 12.00
  • 12.05 – 12.35
  • 12.40 – 13.10

PETI RAZRED RTS 3

  • 13.15 – 13.45
  • 13.50 – 14.20
  • 14.25 – 14.55

ŠESTI RAZRED RTS 3

  • 15.00 – 15.30
  • 15.35 -16.05
  • 16.10 -16.40

SEDMI RAZRED RTS 3

  • 16.45 – 17.15
  • 17.20 – 17.50
  • 17.55 – 18.25

OSMI RAZRED RTS 3

  • 18.30 – 19.00
  • 19.05 – 19.35
  • 19.40 – 20.10
  • 20.15 – 20.45.
Facebook Komentari