Obaveštenje za građane iz opštinskog Štaba

27. mart 2020.

Mesto: Nadalj, Srbobran, Turija

Kategorija: Lokalna samouprava

Štab za vanredne situacije opštine Srbobran izdao je obaveštenje za građane o načinima na koje mogu da realizuju svoja prava i potrebe na način koji ih neće zdravstveno ugrožavati u uslovima pandemije Kovida-19.

I Penzionerima je omogućeno da penzije mogu podići:

1. Izdavanjem posebnog jednokratnog ovlašćenja za lice koje će u njihovo ime i za njihov račun, uz posedovanje svoje i njihove lične karte, podići unapred definisan iznos penzije. Primer ovlašćenja izdala je Narodna banka Srbije, ali se može sastaviti i u slobodnoj formi, uz obavezno navođenje ličnih podataka penzionera i lica koje se ovlašćuje, broj tekićeg računa, naziv banke i iznos koji se isplaćuje (brojem i slovima). Ovlašćenje mora biti potpisano kako bi bilo prihvaćeno.

2. Dostava penzije na kućnu adresu. Svi penzioneri koji ne ovlaste drugo lice za podizanje penzije, treba da pozovu kontakt telefon banke u kojoj imaju otvoren tekući račun i da navedu adresu i iznos koji žele da im se dostavi, a Pošta Srbije će im po hitnoj proceduri uručiti penzije.Kompletne troškove dostave snosiće Republika Srbija, tako da penzioneri neće imati dodatne izdatke zbog novonastale situacije izazvane virusom COVID-19.

3. Svi penzioneri koji imaju platne kartice mogu ih dati osobama od poverenja kako bi za njih obavili kupovinu ili im podigli penziju.
Banke su dužne da kontaktiraju svoje korisnike u vezi sa načinom isplate, a penzioneri se mogu javiti i na posebne brojeve telefona banaka.
Svi građani koji imaju problema sa radom banaka na isplati penzija, mogu pisati na adresu [email protected] odnosno na kontakt telefon 011/ 7350 560.

II Kako u vandrednom stanju vlasnici automobila mogu da dođu do potrebnih dokumenata?
Vlasnici automobila kojima ističe registracija, produženja mogu da obave isključivo u ovlašćenim servisima u kojima se obavljaju tehnički pregledi. Ukoliko građani moraju da izvade i nova dokumenta, potrebno je da se obrate MUP-u elektronskim putem i to Upravi za upravne poslove na adresu: [email protected] od koje će da dobiju dalje instrukcije kako da dođu do potrebnih dokumenata.

III Postanite korisnik elektronskih usluga na portalu eUprava Vlade RepublikeSrbije.
Građani Srbije su u mogućnosti da na portalu eUprava koriste veliki broj elektronskih usluga i tako brojne administrativne poslove obave od kuće, što je od posebnog značaja u periodu dok traje vanredno stanje proglašeno zbog epidemje virusa COVID-19. Elektronske usluge možete da koristite od kuće sa svog računara ili sa mobilnog uređaja i tako smanjite opasnost od zaraze.
Elektronske usluge su deo ukupnih napora Vlade Republike Srbije da reformiše i unapredi rad javne uprave kako bi se građanima i privredi pružile kvalitetne usluge uz uštedu vremena i novca. U uslovima epidemije virusa COVID-19 elektronske usluge su se pokazale dodatno korisnim, jer zbog toga što građanima omogućavaju obavljanje brojnih administrativnih poslova od kuće, smanjuju opasnost od zaraze.

IV Otvoren je jedinstveni kontakt centar za prijavljivanje nezakonitosti u vreme pandemije korona virusa.
Kako bi se sprečile neregularnosti na tržištu u vreme pandemije COVID-19 građani i privreda od danas mogu da prijave nezakonito podizanje cena životnih namirnica, lekova, medicinskih sredstava i zaštitne opreme jedinstvenom Kontakt centru za republičke inspekcije. Zaposleni u Kontakt centru će prijavu primiti na broj 011/6350-322 ili putem sajta www.inspektor.gov.rs i, uz ocenu, proslediti nadležnoj republičkoj inspekciji.
Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 sata povratnu informaciju kojoj republičkoj inspekciji je prosleđena. Republičke inspekcije imaju zakonski rok da obaveste podnosioca o toku postupka.

Stoji u obaveštenju za građanstvo koje potpisuje Komandant opštinskog štaba Radivoj Paroški.

Facebook Komentari