Subić: Tokom prepodneva volonteri već izvršili 60 zadataka

20. marta 2020.

Mesto: Nadalj, Srbobran, Turija

Kategorija: Lokalna samouprava

Današnjim obilaskom Mesne zajednice Srbobran proverili smo kako funkcioniše sistem volontirnaja u našem mestu, odnosno kako je Savet MZ za kratko vreme uspeo da organizuje pomoć za starije sugrađane i one koji su u samoizolaciji.

Sagovornik na ovu temu bio nam je Slobodan Subić, član Saveta MZ Srbobran: „U međuvremenu nam je broj volontera sa 101 porastao na 120, i oni su na raspolaganju našim građanima svakog dana od 8 do 19 časova, jednostavnim pozivom na broj. U ovom momentu naravno nisu svi volonteri angažovani jer nema potrebe za tim, ali u toku jednog dana bar njih 30 obavi neki od zadataka. Dok mi razgovaramo na terenu su tri mobilne ekipe, po jedna u Srbobranu, Turiji i Nadalju. Nakon jučerašnje akcije broj poziva građana je značajno porastao, telefoni nam non stop zvone, u prvih 3-4 dana imali smo ukupno četrdesetak izlazaka na teren, a samo danas u toku prepodnevne smene već je obavljeno 60 izlazaka“.

„U pomenutoj jučerašnjoj akciji je učestvovalo gotovo 100 volontera na teritoriji cele opštine, oni su od kuće do kuće delili letke, koje je otštampala opština Srbobran, a na kojima su svi važni telefoni i uputstva kako postupati u ovoj situaciji. Podeljeno je 8000 letaka, i efekat toga se vidi danas, na broju poziva koje sam već pomenuo. Mi smo u prvim danima vanrednog stanja građane obaveštavali putem plakata i najviše preko lokalnih medija, ali naši najstariji sugrađani se ne služe novim mobilnim telefonima i internetom, tako da smo do njih morali dopreti na drugi način. Mogu reći da sam postignutim efektima vrlo zadovoljan“.

„Najčešće nas zovu lica starija od 65 godina, kojima je savetovano da ne napuštaju domove. Njima uglavnom odlazimo po osnovne životne namirnice, lekove i slično, a danas imamo i posebno značajnu akciju u kojoj odlazimo građanima po socijalnu pomoć jer je ona danas stigla na isplatu. Nakon što prime poziv građana, naši volonteri prvo odlaze po ličnu kartu osobe koja je zvala, zatim idu u Centar za socijalni rad gde dobijaju ovlašćenje za podizanje novca, a nakon toga u Poštama preuzimaju novac i nose ih socijalno ugroženim porodicama. Moram pohvaliti rad i kordinaciju svih uključenih službi među kojima su pored Centra za socijalni rad i Dom zdravlja, Pošta, apoteka, policije i drugi koji su vrlo kooperativni i stoje na usluzi željni da pomognu i na svaki način izađu u susret. Naši volonteri sa svojim akreditacijama imaju prioritet gde god da se pojave kako bi stigli tokom dana da ispune što više zahteva građana koji su u izolaciji.“, rekao je između ostalog Subić, koji se posebno zahvalio volonterima koji su se odazvali pozivu u velikom broju i sa velikom motivacijom obavljaju zadatke.

Kol centar nije namenjen samo građanima koji imaju potrebu za volonterima, na istom mestu se mogu dobiti i druge informacije koje se tiču vanrednog stanja, između ostalog o radnom vremenu apoteka, Doma zdravlja, Pošte i drugih servisnih informacija koje trenutno otstupaju od uobičajenih normi.

 

Facebook Komentari