Kultura i tradicija Vojvođana prikazana kroz odeću i hranu

29. oktobar 2019.

Mesto: Nadalj, Srbobran, Turija

Kategorija: Kultura, udruženje, Zabava

Joše jedna uspešna izložba u sklopu manifestacije “Dani kulturne tradicije” okupila je u galeriji Doma kulture mnogo posetilaca, ovoga puta upoznali su se sa istorijom pletenja i veza, ali i sa starim kulinarskim specijalitetima sa prostora Vojvodine. Izložbu svojih mnogobrojnih radova izložilo je Udruženje žena “Ruka spasa”, a sva prikazana hrana mogla je i da se degustira.

Izložbu su zajednički otvorile direktorka ustanove kulture, Milica Zarić i predsednica udruženja “Ruka spasa”, Savka Lazić. One su mnogobrojnim posetiocima predstavile narodne nošnje iz Bačke, “kuvarice” i slavske peškire, neprevaziđeni “Kuglof” kolač i štrudle koje su bile zaštitni znak vojvođanske trpeze u oba prethodna veka.

“Tokom Dana kulturne tradicije imali smo priliku da vidimo izložbu posvećenu starim kafanama, novosadskim i srbobranskim, zatim smo imali izložbu čija je tema bila život i kulturno nasleđe vojvođanskih Slovaka, a manifestaciju zatvaramo izložbom narodne nošnje iz Bačke i raznih drugih rukotvorina, kao i starih jela, koju je osmislilo i postavilo Udruženje građana ‘Ruka spasa’. Interesovanje za izložbu je veoma veliko, posebno među ljubiteljima ručnih radova, a postavka će posetiocima biti dostupna do kraja nedelje”, sa ponosom je izložbu predstavila gospođica Zarić.

Savka Lazić je pozdravila sve goste, u svoje i u ime svih žena koje su deo udruženja “Ruka spasa”, a koje su zajedno sa njom izradile sve prikazano, ali i mnogo više od toga.“U pripremi izložbe dale smo sve od sebe kako bi što više rukotvorina prikazali našim sugrađanima. U projekat smo ušle sa idejom da prikazivanjem ručnih radova, delova nošnji i jela koje svi pamtimo iz detinjstva, sačuvamo od zaborava kulturno nasleđe i tradiciju našeg kraja, ono što su stvarali naše bake i deke. Narodna nošnja je ona stara, kakvu su nekada nosili Lala i Sosa, tu si popularne ‘kuvarice’, iste kao one koje su krasile zidove naših kuća, a tu su i slavski peškiri. Deo rukotvorina poklanjamo Domu kulture kako bi ova ustanova imala potrebnu opremu za manifestacije koje će organizovati u budućnosti, a deo grupama modernog plesa ‘Zvezedice’ i ‘Dance’. Iako je naše udruženje mlado, veoma smo aktivne i do sada smo obišli brojne institucije i poklonili razne ručne radove onima kojima mogu biti od koristi”, otvorila je izložbu Savka Lazić i pozvala posetioce da uživaju u eksponatima.

Izložba je prošla odlično, čemu svedoči velika posećenost, ali i činjenica da su se posetioci zadržali u galeriji Doma kulture ceo sat nakon otvaranja iste. Takođe su im se dopali i izloženji kolači i slane đakonije, jer su do kraja večeri svi ovali bili ispražnjeni. Ovom izložbom završeni su “Dani kulturne tradicije”, a sledeće čemu se Dom kulture okreće i užurbano priprema je manifestacija “Lenkin prsten”, koja je najavljena za sredinu novembra, odnosno od 14. do 18. dana pomenutog meseca.