Posle dve decenije od zatvaranja Hotela “Elan”, Srbobranci su dočekali da se krene sa radovima koji će dovesti do njegove rekonstrukcije, ali i proširenja smeštajnih kapaciteta, dogradnje zatvorenih i otvorenih bazena, i kako je danas najavljeno, otvaranje jednog novog poglavlja u razvoju opštine Srbobran.
Radovi na Hotelu “Elan” započeti su danas bušenjem novog izvorišta termalne vode, čemu su prisustvovali: Radomir Lojaničić – direktor kompanije “Rotor” Novi Sad, koja je od prošle godine u vlasništvu hotela, vlasnik kompanije Šandor Nađ, kao i predsednik Opštine Srbobran – Radivoj Debeljački sa najbližim saradnicima.
Početak radova je dugo iščekivan, više od godinu dana je bilo potrebno da se obave sve administrativne pripreme, prevaziđeni su svi izazovi, zbog čega je današnji dan bio od posebnog značaja za investitora i lokalnu samoupravu.
“Dugo smo čekali, sanjali i drago nam je da je kompanija ‘Rotor’ prepoznala turističke potencijale koji ima Srbobran i sam objekat Hotela ‘Elan’. Lokalna samouprava ima nameru da uloži u uređenje obale Velikog bačkog kanala, da napravi šetalište, ali i da uloži u dodatne sadržaje koji će upotpuniti ponudu budućeg Spa centra i Hotela. Ovo će biti turistički zamajac za opštinu, za razvoj turizma, jer nam fali smeštajnih kapaciteta. Posle dve decenije propadanja ove zgrade, od nje pravimo jedan turistički biser, mesto za ponos svih Srbobranaca”, rekao je Radivoj Debeljački ispred hotela koji će, kako je danas potvrđeno, nastaviti da nosi ime “Elan”.
Uveren da sa Srbobrancima deli iste emocije povodom početka radova na hotelu, Radomir Lojaničić tvrdi da je ovo važan momenat za celu opštinu. “Drago mi je da su konačno započeti radovi, jer je bilo mnogo nevernih Toma koji nisu verovali da će ovaj projekat ikad da se realizuje. Sam projekat sastoji se iz više faza, trenutno je u radu prva faza koja košta oko 80 miliona dinara, i biće završena do kraja godine. Teško je reći koliko će na kraju koštati ceo projekat, mi očekujemo da će ukupna investicija iznositi između 5 i 6 miliona eura. Danas je započeto bušenje termalnog izvora za buduće bazene, temperatura vode bi trebala da bude oko 60 stepeni, a očekujemo da ona ima i lekovita svojstva, što bi budućem kompleksu dalo i mogućnost da bude prava banja – lečilište, a ne samo kupalište.
Već početkom sledeće godine počinjemo da radimo na samom hotelu i na delu zatvorenih bazena, a kasnije i na otvorenim bazenima. Za dve do tri godine kompleks će imati dva manja zatvorena bazena za banjski turizam, zatim dva zatvorena i dva otvorena bazena sa termalnom vodom, uz naravno veliki Spa centar. Srbobran ćemo uskoro smestiti na mapu banjskog turizma Srbije”, otkrio nam je planove kompanije “Rotor”, njen direktor Radomir Lojaničić. On se zahvalio Opštini Srbobran i njenom predsedniku, na velikom zalaganju kako bi projekat bio realizovan, a zatim se zahvalio Pokrajinskom sekretarijatu za vodoprivredu, Javnom vodoprivrednom preduzeću “Vode Vojvodine”, i kompaniji NIS.
Vlasnik kompanije Šandor Nađ, je izjavio da je u planu značajno povećanje kapaciteta hotela, sa dosadašnjih 50, na 100 soba. “Želja nam je da dogradimo još dva sprata na postojeću zgradu, ako to bude moguće, plus smeštajne kapacitete sa strane. Već smo angažovali Građevinski fakultet iz Subotice, da se ispita nosivost temeljnih stopa i stubova, jer od toga zavisi koliko spratova može da se dogradi. Investiciju planiramo da izvedemo zajedničkim finansiranjem naša četiri preduzeća, a jedno od njih se upravo bavi turizmom. Pored toga računamo na pomoć fondova iz Srbije, Mađarske i Evropske Unije. Ono što mislim da je važno istaći je, da će kompleks biti energetski efikasan. Pored iskorišćavanja termalnih voda, hotel će biti pokriven solarnim panelima, a biće iskorišćen i metan gas koji se dobija kao nusprodukt iz izvorišta”, saznali smo od gospodina Nađ Šandora.
Takođe, najavljeno je da će ceo kompleks biti građen tako da se savršeno uklopi u postojeći ambijent, da ne remeti divnu prirodu kanala i zelenila, a biće iskorišćeni i kapaciteti obale, gde će se izgraditi pontoni sa vezovima za plovila različitih veličina, uz ponudu korišćenja istih za vožnju Velikim bačkim kanalom.