Obilazeći rekonstruisane puteve Paroški najavio radove u još 100 ulica

10. jun 2020.

Kategorija: Lokalna samouprava

Predsednik opštine Radivoj Paroški, u društvu svojih saradnika iz lokalne samouprave i Mesne zajednice, obišao je danas neke od lokacija u Srbobranu na kojima su projekti putne infrastrukture reakizovani u prethodnom periodu.

Na prvom mestu tu je deo ulice Doža Đerđa, sa sve raskrsnicom i susednom ulicom Turijskom, projekat koji je uspešno realizovan i na koji je sam predsednik ponosan, prvenstveno zato što nije reč o pukom asvaltiranju ulica već o ponovnoj izgradnji nosećih kolovoznih slojeva, samog asvaltnog sloja, kao i uređenju prostora oko puta, što je sve zajedno građanim u ovom delu mesta donelo novi kvalitet života.

“Saobraćajna infrastruktura u opštini Srbobran je dosta stara i devastirana. Lokalna samouprava je različitim načinima finansiranja, delom iz budžeta a delom s viših nivoa vlasti, pokrajine i republike, rekonstruisala neke od ulica, i to one koje su bila u zaista lošem stanju. Ovaj deo ulice Doža Đerđa, više je bio izgradnja nego rekonstrukcija. Imamo u planu da do kraja 2021. godine rekonstruišemo još 100 ulica, kroz projekat javno privatnog partnerstva, jer je to čini mi se jedini način da se putni pravci i ulice u opštini Srbobran rekonstruišu. To nije mali finansijski poduhvat i zato će njegovo finansiranje trajati narednih 10 godina, dok će sam posao biti završen najkasnije za dve godine. Na taj način će Srbobran imati za kratko vreme rekonstruisane sve ulice, a na nama ostaje samo da ih malo održavamo. Mi smo do sad svake godine iz budžeta izdvajali značajna sredstva na održavanje ulica, a efekat toga nije zadovoljavajuć i nije efikasan, drugim rečima bacanje novca. Na ovakav način imaćemo nove ulice, nema više udarnih rupa, a smanjujemo značajno izdatke za održavanje puteva. Opština je već usvojila aktivnosti potrebna za ulazak u projekat, kojim je tačno definisano kojih će to 100 ulica biti rekonstruisano i koje će biti održavane, a planirana sredstva koja će opština izdvajati godišnje za to iznose oko 40 miliona dinara.”, rekao je Paroški na pomenutoj lokaciji.

Nastavak obilaska putne infrastrukture u Srbobranu nastavljen je na delu puta ka Bečeju, odnosno na mestu gde počinje Preki atarski put, a zatim je dalje nastavljeno kretanje tim putem ka Segedincu i dalje ka Subotičkom putu, da bi delegacija opštine svoj obilazak završila na novoizgrađenom atarskom putu koji se nastavlja na preki put i ide ka Vrbasu, gde će na posletku i završiti. Uređenje ovog pravca bio je zahtev koji su izneli srbobranski zemljoradnici, lokalna i Mesna samouprava izašle su im u suret.

Više o realizaciji ovog projekta mogli smo da čujemo od predsednika saveta Mesne zajednice Srbobran, Ninoslava Jokanovića, koji je direktno bio uključen u realizaciju. “U razgovoru sa lokalnim poljoprivrednicima Mesna zajednica Srbobran je u saradnji sa opštinskom upravom uredila atarski put u dužini od jednog kilometra, sa početkom na Subotičkom putu i u pravcu Vrbasa.  Ovaj put je i bukvalno nastavak prekog puta. Prvo smo obavili merenje i utvrdili da može da se napravi put širine do 8 metara, zatim je očišćen teren i bagerima uklonjen sav višak zemlje. Put je oblikovan tako da se sva voda sliva sa njega i nasut je debljim slojem struganog asvalta, koji je valjcima poravnat i utaban, kako bi bio dugovečniji. Ostalo nam je da isto uradimo i u nastavku, prema Vrbasu, odnosno do nadvožnjaka na autoputu, u dužini od nepunog kilometra, čime ćemo dobiti potpuno finkcionalnu saobraćajnicu od Vrbasa ka Bečeju, koju mogu bez problema da koriste i putnička vozila kao obilaznicu oko Srbobrana. Poljoprivrednici, kojima je ovaj put prvenstveno i namenjen, koriste ga poslednje dve nedelje i već imamo pozitivne komentare u kojima svi izražavaju zadovoljstvo.”, objasnio nam je Jokanović.

Kako je lokalna samouprava zbog restitucije i vraćanja poljoprivrednog zemljišta prvobitnim vlasnicima, ostala bez značajnih prihoda od izdavanje iste u zakup, odlučeno je da se sa ulaganjem u održavanje atarskih puteva uđe na jedan nov i mnogo jeftiniji način, dodao je Paroški i zatim nastavio. “Važno je spomenuti da je od izbora novog rukovodstva u Mesnim zajednicama došlo do jedne nove energije i realizacije mnogih projekata. Mesne zajednice su sad u neposrednom kontaktu sa građanima i na osnovu te bliskosti došlo je do novih ideja kao što je ova, koja je sa malim ulaganjem i dosta fizičkog rada donela novi kvalitet. Mi eto zajednički uspevamo da uradimo neke korisne stvari sa vrlo malo novca. Grebani asvalt nas gotovo ništa ne košta, a na ovom projektu i na sličnim, kao što je uređenje puta u naselju Solidarnosti, izgradnja parkinga na pijaci i parkinga kod škole Jovan Jovanović Zmaj, kao i povezivanje prekog puta sa državnim putevima, ima odličnu primenu. Projekat za povezivanje prekog puta imao je vrednost od 13 miliona dinara, a mi smo to napravili sa 20 puta manje novca. Ovaj put nije samo atarski, već je i saobraćajnica koja će dugo trajati, a tu se nećemo zaustaviti. Pomenuo sam ranije da ćemo asvaltirati 100 ulica u opštini, nakon toga će nam ostati mnogo struganog asvalta, materijal koji ćemo iskoristiti za uređenje i drugih važnih atarskih pravaca. To je materijal koji nas ne košta ništa, potrebna je samo volja ljudi i malo više angažovanja.”, završio je Paroški.

Pomenuta ulica u naselju Solidarnosti bila je poslednja u nizu lokacija koje su posetili predstavnici lokalne vlasti. Asvaltni put koji je prvo bio izgrađen, naknadno je povezan sa putem za Suboticu, a izgrađena je i pristupna saobraćajnica koja iz asvaltne ulice vodi do domova u ovom naselju, i sve to je izgrađeno struganim asvaltom. Naselje Solidarnost sada ima puteve koje građani mogu da koriste, i što je jednako važno, vozila hitnih službi sada mogu prići svakoj kući i u slučaju potrebe priteći u pomoć ljudima, što ne tako davno nije bilo moguće.

 

Facebook Komentari