Srbobranski proizvodi sa ukusom Vojvodine

10. februar 2017.

Mesto: Srbobran

Kategorija: Privreda, Некатегоризовано

Razvoj turizma jedna je od prioritetnih aktivnosti Pokrajinske vlade i Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, s tim u vezi našu opštinu juče je posetila menadžer projekta „Ukusi Vojvodine“- Jadranka Beljan Balaban u cilju mapiranja turističkih resursa, proizvoda i potencijala u opštini Srbobran.

Zajedno sa predstavnicima lokalne samouprave i Centra za sport i turizam obišli su sledeće proizvođače i salaše:

*Vladimir Slavnić– proizvođača rakije, džemova i dr.proizvoda od voća
*Marko Pavlović-med ,pčelinji proizvodi, propolis i dr.
*Karin salaš-porodica Nićin- poljoprivredno gazdinstvo gde gosti mogu uživati u prirodi i proizvodima sa salaša-šunka,kulen,sir,džemovi, slatko,sokovi, rakija i dr.
*Udruženje Citadela-štrudle, kurtoš kolač, mekike i dr.kolači
*Karpe Diem-porodično gazdinstvo Jelene Marić na kome se proizvodi 100% kozji proizvodi po tradicionalnoj recepturi sa organskim sirištem
*Udruženje Kobasicijada koje pravi čuvenu ginisovu kobasicu
*Salaš Tatić– poljoprivredno gazdinstvo porodice Tatić na obodu kanala DTD gde gosti mogu uživati u prelepom ambijentu i jelima spremljenim po tradicionalnoj recepturi od proizvoda sa salaša.

 

Za naš portal govorila je menadžerka projekta Jadranka Beljan Belaban:

“Projekat se sprovodi na teritoriji cele Vojvodine sa ciljem da je brendiramo kao posebnu gastronomsku regiju. Ušli smo u jedan vrlo zahtevan posao da vidimo šta je to od domaćih proizvoda koji se još proizvode kod nas.

Da li se oni koriste u restoranima, salašima i čardama., koliko se nešto što se danas zove Vojvođanskom kuhinjom nalazi u ponudi u ugostiteljskim oblektima?

Želimo da napravimo jedan Gastronomski festival u Novom Sadu, u septembru mesecu, a pre toga smo rešili da obiđemo sve naše opštine i sve proizvođače domaćih proizvoda i da vidim koliko se ti proizvod plasiraju u naše restorane, prodavnice, sajmove?

Da bismo stvorili  prepoznatljivost Gastronomskog festivala mi prvo moramo da vidimo sa čime raspolažemo. Med je definitivno jedan od tih proizvoda, to su nam rekli čak i u Sekreterijatu za poljoprivredu, koji takođe podržava naš projekat, da udruženja koja proizvode med najbolje funkcionišu i da ih ime najviše. Imamo nešto što je vojvođenski brend, srpski brend a to je ovaj Lipov med sa Fruške gore. On je jedan od proizvoda koji je prepoznat kao Vojvođanski proizvod.

Nama je u interesu pre svega da promovišemo naše proizvode i popularišemo ih u tolikoj meri da se potražnja podigne i da se vrati trend upotrebe domaćih proizvoda u širokoj potrošnji. Naši restorani su postali internacionalni, u tom smislu da ćete češće naići na restrane sa italianskom i kineskom kuhinjom nego na neka sa tipičnim vojvođanskim jelima.

Naša želja je i da upoznamo javnost o značaju domaćih proizvoda i o toj potrebi da se krug dobavljača podigne da bi i proizvođači više proizvodili i tako da podignemo ukupan benefit svih nas.”

 

Članak je deo projekta SrbobranDanas, sufinansiranog od strane opštine Srbobran.
Stavovi izneti u podržanom mediskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Facebook Komentari